نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور

در گذشته پذیرش دانشجویان به دو صورت ترمی و پودمانی انجام می­گرفت. قبولی دوره پودمانی به این شکل بود که نمره قبولی در واحد­های اخذ شده حداقل 12 بود و از دانشجویان پس از گذراندن دوره­‌ها امتحان جامعی گرفته می­شد که پس از قبولی در این امتحان جامع به دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه علمی کاربردی ارائه میشد.

ولی در سال­های اخیر دانشگاه علمی کاربردی در دوره­ پودمانی دیگر دانشجو نمی‌­پذیرد و جذب دانشجو فقط در دوره­‌های ترمی انجام می‌­شود. در دوره ترمی دیگر از امتحان جامع خبری نیست و در انتها هیچ امتحان جامعی از دانشجویان گرفته نمی‌­شود و پس از قبولی در درس مورد نظر نمره آن ثبت می­شود. دیگر مزیت دوره­ ترمی نسبت به دوره پودمانی حداقل نمره قبولی است که حداقل نمره 10 می باشد.

بخوانید: دانشگاه جامع علمی کاربردی | معرفی کامل

علاوه بر مطالب گفته شده دانشگاه جامع علمی کاربردی بصورت بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می نماید. در ادامه این مطلب به زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌پردازیم.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99

دانشگاه علمی کاربردی هرساله در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دوره­‌های ترمی در دو نوبت، ورودی مهر و بهمن،اقدام به پذیرش دانشجو می­‌کند. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به­ صورت کاملا اینترنتی برای ترم مهر فقط از طریق سایت سازمان سنجش انجام می­گیرد.

مقطع زمان ثبت نام
کاردانی ورودی مهر 10 – 23 شهریور
کارشناسی ناپیوسته ورودی مهر 11 – 23 شهریور
کاردانی ورودی بهمن 20 – 29 بهمن
کارشناسی ناپیوسته ورودی بهمن 20 – 29 بهمن

زمان دقیق ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه علمی کاربردی هنوز مشخص نیست و زمان ذکر شده براساس تجربیات سال گذشته است؛ به محض اعلام دقیق زمان ثبت نام این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای شرایط عمومی و اختصاصی می‌باشد. متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه باید از شرایط آگاه داشته باشند. آنچه در ادامه می آید شرایط اختصاصی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ثبت نام به تفکیک مقاطع مختلف است.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت در گروه ها یا احزاب سیاسی غیرقانونی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99 | مقطع کاردانی

  • مدرک دیپلم 3 ساله نظام جدید در کلیه رشته­ های نظری، هنرستان و یا کاردانش
  • مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم

داوطلبانی که قصد ثبت نام در ورودی مهر 99 را دارند حداکثر تا مهر 99 و آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام در ترم بهمن 99 را دارند حداکثر باید تا بهمن 99 مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی | مقطع کارشناسی ناپیوسته 

  • مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • مدرک معادل کاردانی در هرکدام از دانشگاه‌‌‌‌های مورد تایید وزارت علوم و آموزشگاه­های مورد تایید آموزش و پرورش

همچنین ذکر این نکته لازم است که داوطلب باید تا قبل از تاریخ ثبت نام دوره کارشناسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل شده باشد.

دانشگاه علمی کاربردی فقط برای مقاطع کارادانی وکارشناسی ناپیوسته رشته ارائه میکند و بدین صورت داوطلبانی قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ­پیوسته را دارند نمی‌توانند در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل نمایند.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در قدم اول باید به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. پس از ورود به سایت و انتخاب علمی کاربردی از بین گزینه های موجود در سایت باید دفترچه علمی کاربردی در مقطع مورد نظر خود را دانلود و نسبت به مطالعه آن اقدام نمایید. پس از مطالعه دقیق و انتخاب رشته و دانشگاه موردنظر برای تحصیل نسبت به پرداخت هزینه از طریق سایت سنجش اقدام کنید.

بعد از پرداخت هزینه و دریافت کارت اعتباری می توانید فرم ثبت نام و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل کنید. در انتهای این مرحله اطلاعات وارد شده را تایید نهایی کرده و شماره پرونده و کدپیگیری دریافت نمایید.

راهنما تصویری

مرحله اول: مراجعه به سایت سازمان سنجش با آدرس sanjesh.org و انتخاب بخش مربوط به جامع علمی کاربردی

 

مرحله دوم: بر روی عبارت ثبت‌ نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای(ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی مهر ماه سال 1399 کلیک کنید.

 

مرحله سوم:  برو روی عبارت تایید و ادامه – گام بعدی کلیک کنید.

 

مرحله چهارم: در این مرحله ابتدا کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی را خریداری کرده و شماره سریال ثبت نام آن را در کارد زیر وارد کرده و به سوال تصادفی پاسخ داده و وارد سیستم می شوید

 

پس از تکمیل فرم ثبت نام  و تایید نهایی، شماره پرونده و کد پیگیری خود را دریافت و ذخیره می کنید که در آینده به آن ها احتیاج خواهید داشت.

متقاضیان برای ورودی مهر ماه در مقطع کاردانی 30 انتخاب و برای مقطع کارشناسی 20 انتخاب می توانند داشته باشند.

متقاضیان ورودی ترم بهمن ماه فقط یک انتخاب خواهند داشت.

مراحل ذکر شده مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر می باشد؛ داوطلبان متقاضی تحصیل در ترم بهمن تنها یک انتخاب خواهند داشت و پس از دانلود و مطالعه دفترچه می بایست هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و بصورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند. در صورت هرگونه اشکال می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل تماس گرفته تا شما را در امر ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یاری دهند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: